21. elokuuta 2011

1930-luvun iltapuku




Nyt sain "paremman" kuvan mun uudesta puvusta. Tai ainakin niin hyvän kuin mustasta puvusta voi saada huonolla valolla ja huonolla pokkarikameralla. (Takana näkyy kamala sekamelska: mulla oli just kangasinventaario ja -järjestys menossa.) Mulla on alusvaatteina 1918 vuoden korsetti (Corsets Historical Patterns & Techniques, ks. kirjahylly) ja ei-minkään aikakauden alushame. Korsetti on vähän väärää aikakautta, mutta kivempi kuin olkaimettomat rintsikat ja mulla pitää joka tapauksessa olla tukiliivi selän takia.

Vähän täytyy kiristää sitä yläreunasta, ettei korsetin yläreuna tule näkyviin, mutta muuten puku on täydellinen. Vähän pelkäsin, että alushameen vyötärökaitale tai korsetin plansetti olisi näkynyt puvusta läpi kohoumina, kun vyötärö on niin istuva. Niin ei onneksi käynyt, joten voin hyvillä mielin laittaa kunnon alusvaatteet.


P.S. aloin rakentamaan tuolta välilehdestä löytyvää linkkilistaa ja sieltä löytyy nyt kasa linkkejä mm. erilaisiin pukublogeihin ja ompelutarvikepaikkoihin.

2 kommenttia:

  1. Moikkis!!

    Laitat tänne varmaa päivittelyjä sit ku saat mun Wanhojen puvun alkuun :DD Tykkään muuten mekosta! Aika löytö! ^-^

    -pikkusiskosi

    VastaaPoista
  2. Ai eikö mun pitänykään tehdä sitä wanhojen pukua?!?

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...