6. kesäkuuta 2011

Kaksi tapaa hankkia kapea vyötärö

Ostin talvella viiden kerran kortin Rock The Pole tanssikouluun, kun työpaikkani siirtyi käyttämään SporttiPassia ja mun piti saada ne rahat käytettyä ennen kuin työsuhde loppui. Vasta tänään ehdin käyttämään ensimmäisen niistä kerroista.

Tankotanssi näyttää todella helpolta ja kevyeltä, mutta se on oikeasti tosi raskasta treeniä alkeista lähtien. Vaikka treenatessa ei ihan hirveästi hengästy, eikä sykekään varmaan nouse, niin hiki siinä tulee. Ja tunnin jälkeen tuntuu että jalat lähtee alta.

Se, miksi haluaisin harrastaa sitä säännöllisen epäsäännöllisesti, on että se kehittää syviä keskivartalon lihaksia kuin huomaamatta. Katsokaa vaikka tota kuvaa. Pysyäkseen tuollaisessa asennossa on oltava ihan mieletön kannatus keskivartalossa. Juuri sellaista treeniä olen etsinyt, jossa tulisi hiki, mutta joka myös tuntuisi syvissä vatsalihaksissa ettei aina tarvitsisi jankata niitä samoja jumppaliikkeitä. Ja mikä parasta, toi on oikeasti hauskaa, varsinkin hyvällä porukalla.
kuva: Rock The Pole (http://www.rockthepole.fi/?n=Fi.Gallery)

Toinen tapa saada kapea vyötärö on käyttää korsettia. Sain tänään juuri yhden valmiiksi. Oikeastaan tää on vasta toinen oikea korsetti minkä sain valmiiksi, edellisestä on melkein kymmenen vuotta. Korsettien tekeminen on vaan niin aikaa vievää puuhaa, joutuu sovittamaan usein ja ompelemaan paljon käsin. Varsinkin kun tein tähän flossing:it (ne on noi nuolen muotoiset ompeleet korsetin alareunassa). Eivät näytä ihan kauhean symmetrisiltä. Käytin kaavana Simplicityn Civil War korsettikaavaa. (Olen muuten tehnyt noi housut kanssa) Oli ihan kiva, kun saatavilla oli vaihteeksi valmis oikeankokoinen kaava, ettei tarvinnut suurentaa ja muokata sitä loputtomiin. Kaikki korsettitarvikkeet (plansetti, spiraaliluut ja sirkat) on mun luottoputiikista Belle Modestesta, jonka yksi omistajista moikkaa mua nykyään myös bussissa:) Alla olevissa kuvissa korsetti on Esterin, mun sovitusnuken päällä. Kesti kauan ennen kuin keksin sille nimen. Ajattelin, että on vaan sopivaa, että se on jotenkin vanhanaikainen kun se joutuu kuitenkin eniten käyttämään mun erilaisia historiallisia kyhäelmiä. Sitten muistin, että pienenä mun lempinuken nimi oli Esteri ja nyt se on oikeastaan vaan kasvanut isoksi :)

kuva: Simplicity


2 kommenttia:

  1. No onpa aika söpöä, että sun mollan nimi on Esteri...Jaakon ja Sallan vanhempi tytär on Ester, samoin oli toinen mummoni. Ja toinen oli Esteri - hän, joka oli ompelija...;-) -Anu-

    VastaaPoista
  2. Mun sovitusnuken nimi on Birgitta.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...