21. kesäkuuta 2011

Tikata Helsingin keskustaan

On käsittämätöntä, että Helsingin monipuolisin ompelu- ja ompelukonetarvike liike sijaitsee Itäkeskuksessa. Lisäksi se on ainoa paikka mistä saa (hyllystä) Singerin paininjalkoja. Keskustassa on joissakin liikkeissä tietty laajempi valikoima, mutta vaan jotain tiettyä sorttia. Esim. Menitasta saa neulelankoja, Nappitalosta nappeja, nauhoja ja pitsejä ja parista liikkeestä ompelukoneita ja niiden osia. Mutta Tikatasta saa kaikkea noita. Miksei ne voi muutta keskustaan!

Tänään raahasin itseni sinne lopulta, kun olin ostanut kautta matkakorttiin, joten matkat ei maksaneet ylimääräistä. Ja sain vihdoin viimein kauan kaipaamani päärmäysjalan ja ostin myös lisää puolia, kun niitä on aina liian vähän. Vielä pari vuotta ja saan vaihtaa mun Singerin kunnon Berninaan. Koska se tulee olemaan mun ensimmäinen iso ostos kun saan valmistumisen jälkeen ekan ison palkan. Olen ollut ihan tyytyväinen mun Singeriin, se oli halpa ja toimii hyvin ja ompelujälki on ihan hyvää. Mutta Bernina on vaan niin paljon parempi. Olin pari vuotta sitten jollain Työväenopiston ompelukurssilla, jossa oli Berninat ja niissä pelkkä tuntuma oli jo ihan erilainen, parempi. Lisäksi olen oppinut ompelemaan äidin vanhalla Berninalla, niin se tuntuu aina siltä ainoalta ja oikealta merkiltä. Joka maksaa vaan ihan pirusti. Mutta tässä tapauksessa laadusta kannattaa maksaa, sit kun on rahaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...